Våran "kärlekskryssning"

I måndags åkte jag och Johan på kryssning med Viking Lines båt Amorella. Bara vi två. Vi har aldrig åkt iväg ensamma sådär förut. Vi hade faktiskt riktigt mysigt!

Först satt vi och pratade en del på bussen när vi var på väg till terminalen. Vi pratade om allt möjligt och det var lite mysigt faktiskt. När vi kom till terminalen checkade vi in och gick för att fika i väntan på att bli insläppta. 

Vi fick inte gå in i hytten på en gång så vi gick ut på däck och rökte och tittade oss omkring lite grann. När vi väl fick gå in i hytten blev Johan först lite besviken. Han hade trott att den skulle vara lite större, men efter en liten stund blev han ändå mer och mer impad av den.

Hytten hade fönster så vi kunde se ut, en dubbelsäng som var hur skön som helst, en minikyl fylld med dricka, en tv med massa kanaler på och lite sånt.. Den var jättemysig faktiskt. Efter att ha kollat in hytten ett tag så gick vi ner till tax freen och köpte lite chips och godis. Vi gick tillbaka till hytten och kollade på film (vi hade med oss lilla datorn för det ändamålet). När filmen var slut la vi oss i sängen och sov. 

Halv sex gick jag upp igår eftersom frukosten serverades halv sju. Efter frukosten tog jag en liten tupplur på cirka en timme. Då fixade vi iordning oss lite och gick runt och tittade lite på båten. 

Vi gick till taxfreen och köpte allt som skulle köpas (lite cigg, en present till svärföräldrarna eftersom dom var snälla och hade alvin, en båt till alvin och lite annat). Vi gick och spelade lite på en sån där pengamaskin (vet inte vad dom heter men jag har ett liknande spel på mobilen som kallas för Coin Dozer). 

Vi gick tillbaka till hytten och spelade lite kort. Vi spelade vänd-tia, svälta räv och poker. Vi hade jättekul och jag vann nästan hela tiden. En liten stund senare satte vi oss i cafét och fikade lite grann. Och sen gick vi upp och satte oss i baren. Där satt vi ett bra tag. Johan tog två öl och jag tog två drinkar. 

När vi drog tillbaka oss till hytten ringde jag till Ebbe för att fråga om han kunde köra hem oss från bussen på kvällen. Då fick jag höra att vi hade krockat, så jag ringde upp mamma och hon läste artikeln för mig. Efter det gick vi bara och väntade på att båten skulle lägga till så vi kunde gå till bussen och åka hem.

Men vi hade det riktigt underbart i alla fall!

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: