En mardröm som var verklighet

Igår orkade jag inte blogga.. Det hände en massa saker och jag klarade inte direkt av det då. Jag behöver skriva av mig lite tror jag ändå..

Igår kväll ringde Carola till mig. Hon sa att det var massa brandbilar och sånt utanför min port.så jag ställde mig i fönstret och tittade. Jag såg tre brandbilar och en ambulans. Jag ställde mig vid dörren i hallen och tittade ut genom kikhålet. Jag kände att det luktade brandrök så jag öppnade inte dörren.

Jag visste inte vilken våning det var på och efter en stund tittade jag ut genom fönstret och såg att det var högre upp. Polisen kom också sen och stod utanför porten.

Jag stod på balkongen och både Johan och jag var överens om att inte gå ut om vi inte blev tillsagda. Mitt från ingenstans ser jag min mosters sambo komma springande över gården. Han såg orolig ut. Då började jag hoppas att det inte var hos dom. Strax efter kom min kusin och moster. Min kusin började prata med polisen direkt och moster såg ganska upprörd ut. 

Jag hoppades verkligen att det inte var hos dom eftersom dom inte hade djuren med sig så visste jag att dom var hemma. Lite senare ringde Carola upp mig igen. Hon hade pratat med min kusin och det var hemma hos dom det brann. Alla djuren är döda och polisen misstänker mordbrand. 

Jag sprang ner till min kusin och moster. Moster såg helt förstörd ut. Jag har inte sett henne så sen jag var liten, när min kusin gick bort. Jag gick fram till henne och kramade om henne. Sen gick jag fram till min kusin. Jag såg att hon hade gråtit. Hon hade solglasögon på och försökte le. Jag såg rätt igenom henne.. 

Jag kan inte sluta tänka på det. Jag grät några gånger innan jag somnade igår. Jag hoppades att det skulle vara bättre efter att jag vaknat, men det var det inte. Jag har varit nära att börja gråta flera gånger idag med. Nyss var polisen här och frågade om vi hade sett något. Det hade vi ju inte. Dom bekräftade att dom trodde att det var mordbrand. 

Jag fattar det inte.. 


Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: