Det går åt rätt håll

Tänk att en dag som inte alls började bra kunde sluta positivt. Så brukade det aldrig vara förut. Det måste ju ändå betyda att det går åt rätt håll. 

Först började dagen med att jag försov mig, sen spillde jag cola på mig själv när vi var på Leos lekland. Då började jag känna att dagen inte alls började bra. Och sen det där med att jag fick rosa kyckling. Då blev det ännu värre. 

Johan och jag åkte ju sen till Torshälla för att träffa han som ska göra våran tårta. Vi var lite tidiga så vi tittade först på stället som vi ska gifta oss på. Lite hur det ser ut och så. Det kommer att bli så fint! Mötet med tårtbagaren (heter det så?) gick ju jättebra och vi är nöjda. 

Sen hämtade jag Alvin som var hos Carola och han ville absolut under inga omständigheter följa med hem. Efter mycket om och men så följde han med till netto och sen hem. Hemma var han på extremt dåligt humör eftersom han inte fick vara kvar hos Carola och leka med hennes barn. 

Vi åt mat och efter maten smakade vi på fyllningen som våran tårta ska ha. Alla (även Alvin) var överrens om att den smakade gott och skulle passa bra till tårtan. När det var dags att sova ville han inte alls. Jag läste en saga för honom och han blev lugn i ungefär en halvtimme. 

Carola kom över och vi pratade om lite allt möjligt. Vi pratade om människor som inte har nåt liv, om bröllopet, om de aktuella händelserna i Husby eller vart det nu är och massa annat. Vi åt lite glass och jagade bort Oscar från glassen. Någongång under tiden som Carola var här somnade Alvin.

Efter att Carola gått hem satte jag mig och spelade lite The Sims och nu ska jag göra mig redo för sängen. En väldigt givande och bra dag trots alla mindre roliga händelser...

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: