Alvin gjorde en "Elisabeth"

Alvin låg i sin säng. Johan satt i vardagsrummet och Carola och jag befann oss på balkongen. Mitt från ingenstans kommer Alvin ut från sitt rum. 

"Jag har en pärla i näsan och får inte ut den". 

Först trodde vi inte att det var sant eftersom han brukar härma repliker ganska ofta från filmerna han ser, Men Johan tittade. Och mycket riktigt. En vit pärla (såna som man lägger pärlplattor med) hade fastnat i hans ena näsborre (den högra om intresseklubben vill anteckna). 

Jag och Carola börjar tokskratta. Johan börjar fundera på hur vi ska ta ut pärlan. Jag säger åt Carola att sluta skratta när jag skrattar ännu mer själv samtidigt som jag går in för att hjälpa till. Johan står och letar efter ett sugrör, men jag får den briljanta idén att använda en pincett. Johan tog ut pärlan och Alvin gick och la sig. Frid och fröjd.


Antagligen inspirationen till pärlan i näsan..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: