Jag blir så nervös

Usch. Jag blir alltid så nervös när jag går in och kollar kontot och det inte stämmer. Idag hade jag fått pengar insatt på mitt konto av försäkringskassan. Jag förstod inte varför, för jag får alltid pengar av dom den 19e och det brukar vara betydligt mycket mer än vad jag hade fått av dom.

Tankarna började komma vad det kunde vara för något. Kan det vara så att jag fått för lite och dom sätter in extra? I så fall är det ju jättebra. Kan det vara så att dom har satt in fel och jag måste betala tillbaka det? Det känns ju lite omständigt? Eller är det så att jag har fått pengarna som jag ska, men lite tidigare? Det hade ju inte alls varit kul med tanke på att det var några tusen mindre det handlade om. 

Min Gode Man ringde upp till försäkringskassan åt mig. Det var tydligen så att dom hade delat upp min utbetalning. Jag fick bostadstillägget idag och resten kommer den 19e. Skönt att veta att pengarna kommer som de ska. Även om jag undrar lite varför bostadstillägget kom tidigare. Det har alltid kommit ihop förut. 

Nu kan jag pusta ut igen. Det hann gå många tankar genom mitt lilla huvud. 

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: