Ny kategori, summering och tankar

Jag har funderat lite på att skaffa en extra blogg. En blogg som bara handlar om Pretty Little Liars. Ju mer jag har tänkt på det, desto roligare verkar det. Men så började jag fundera på VARFÖR jag ville starta bloggen. Jag läser ju redan två bloggar. Jag kom fram till att det jag mest ville skriva om inte finns på bloggarna (inte dom som jag läser i alla fall) och det kändes lite onödigt att skapa en blogg för en enda liten gjrej.

Därför har jag nu beslutat att blogga om det på min vanliga blogg istället. Istället för en blogg fick det bli en kategori. Det jag mest saknar att läsa om är summering och diskussioner. Jag kommer säkert lägga in lite annat också, men först och främst tankar, funderingar och sånt som hände i avsnittet.

Kollar ni inte på serien kan ni bara skippa dom här inläggen när dom kommer!
Nattens avsnitt hette alltså UNDER THE GUN. Har ni inte sett det än så läs inte om ni inte vill ha hela avsnittet spoilat!

Det första jag tänkte på var det här med att Hanna kunde få fängelse för att hon hade försökt gräva ner Mr. Marins pistol. Visst, hota med fängelse. Det är ändå en serie. Jag tror inte att hon kommer få fängelse. Det finns så mycket annat som måste utredas och saker som kommer att hända tjejerna. Det skulle ju inte vara Pretty Little Liars om en av dom försvann? Jag tror inte att Hanna skulle klara av det speciellt bra att sitta i fängelse heller. Hanna verkade chockad över att se att Mr. Marin var på polisstationen, men på nåt sätt känns det väl ändå självklart att dom ringde honom. Det var ju ändå hans pistol. 

Emily tycker att Hanna ska berätta för Ashley och Mr. Marin om A. Hanna tror inte det skulle hjälpa, snarare förvärra situationen.Emily måste lägga på när hon upptäcker att Shana kommer in i omklädesrummet. Hon har bytt skola för att ta Emilys plats i laget (Emily får ju inte simma längre på grund av axeln). Shana beter sig falskt och jag får lite känslan av att hon på något sätt vill ta Emilys plats. Först var hon ju kär i Paige, hon ville tävla mot Emily för ett stipendium på samma skola som Paige skulle gå på. Nu har hon tagit Emilys plats i simlaget. Dock verkar det som om hon är kär i Jenna nu. Det får mig att undra. Kommer Shana att åka på en blåsning precis som Garret gjorde? Jenna är ju känd för att manipulera folk.

Åh, Connor! Vad glad jag blev när jag såg honom. Michael Grant var ju annars med i Secret Life of the american teenager som jag tittade på förut. Mona rusar in och berättar för Emily och Aria att det var Toby som tog husbilen och att Spencer visste om det. Tjejerna blir lite sura på Spencer.

Ashley verkar så osäker och paranoid. Det får mig att undra. Är hon skyldig eller inte? Hon verkar ju mer och mer skyldig ju fler lögner som kommer fram. Vad är egentligen sant? Sen får Hanna sms från A där det står att om hon säger något så åker både Ashley och Mr Marin dit. Tyckte lite synd om Hanna som inte ens kunde få en kram av Caleb innan Mr. Marin och Ashley körde iväg honom.

Connor är hemma hos Aria. Hon ska kolla på hans uppsats och ge honom lite tips. Mike ser dom. Han är otrevlig och går iväg. 

Emily går till Hanna med en fejkläxa för att se hur det är med henne och ber om att få videon där man ser Shana och Jenna släpa bort Wildens kropp. Tycker lite synd om Hanna som inte får ha sin telefon, använda internet eller träffa sina vänner. Måste kännas väldigt ensamt. 

Connor tyckte det var trevligt att umgås med Aria och kysser henne. Aria stöter bort honom och säger att hon inte är intresserad på det sättet. Hur awkward var inte det? 

Emily lämnar filmen på polisstationen, men ser till så att ingen ser att det är hon som lämnar den. Helt ärligt vet jag inte om det var så smart tänkt. Hon borde ju veta vid det här laget att A ser och hör allt.

Vi är tillbaka hemma hos Hanna och Ashley verkar vara helt borta. Det verkar som att hon har så mycket att hon glömmer både tid och rum. På ett negativt sätt. Det verkar som att Hanna blir orolig. 

Spencer beslutar sig för att söka upp Mrs. Grunwald. Vem är hon egentligen? Vad har hon för koppling till Alison? Eller har hon koppling till någon annan? Spencer försöker få med Emily och leta efter Mrs Grunwald, men Emily är sårad/sur på Spencer och vill inte. 

Mike kommer med stormande steg mot Aria och frågar henne hur hon kunde ligga med Connor. Han verkar arg. Aria blir förbannad och rusar in i killarna omklädningsrum för att sätta Connor på plats genom att säga vad som egentligen hände. Connor är dryg och kallar henne för slampa och drar upp romansen med Ezra. Ezra kliver in och allt han säger är att Aria inte ska vara i killarnas omklädningsrum. Again awkward! När Aria sen sitter och gråter kommer Ezra som en räddare i nöden och försöker muntra upp henne. Hon blir sur och ber honom lämna henne ifred. Min teori är att båda fortfarande har känslor för varandra. Han vill hjälpa henne för att han älskar henne och han vet inte hur han ska bete sig. Hon vill inte ha honom när eftersom hon älskar honom och känslorna försvinner inte om han är nära henne.

Spencer tog med Toby till Ravenswood för att leta upp Mrs Grunwald. Min första känsla av Ravenswood är CREEPY! En kyrkogård och en massa korpar. Det känns nästan lite 50-talsaktigt på nåt sätt. Det var ju nästan grått allting där. Inte en munter stad direkt. Folket svarade inte på tilltal och verkade allmänt obehagliga. 

Emily försöker ta reda på om Mona vet något mer om A eller om vem som dödade Wilden. Mona har inget att berätta, men det känns som att hon vet mer ändå. 

Tillbaka i Ravenswood är trädgårdsmästaren läskig. Vem ringer han till när Spencer och Toby åker. Spencer hittar mrs Grunwald hos frisören. Det märks lång väg att hon bara spelar. Hon vet något som hon inte talar om. Sen säger hon också "Im not who you think I am". Vad menar hon med det? Vem är hon om inte husmodern från en förening?

Aria ligger och deppar i sin säng. Hon gråter och är röd på näsan. Mike knackar på och hon ber honom att dra. Han kommer in i alla fall och ber om ursäkt för hur han betedde sig. Han beter sig som en bror och säger att det är hans jobb som bror att försvara sin syster. Han säger också "I'm gonna make it up to you".

Hanna har varit ute på promenad och när hon kommer in pratar hon lite med Mr. Marin. Hon känner sig skyldig till allt som har hänt. Mr. Marin hade hoppats på att hon hade kommit till honom direkt istället, men hon erkände att hon inte trodde att han ville. Det blev tystnad. Vill Mr. Marin hjälpa till? Eller skulle han hellre vilja vara hemma hos sig med sin fru och Kate?

I Ravenswood är Spencer sur för att hon inte kan säga anledningen om varför Toby tog husbilen till sina vänner. Toby går för att köpa mat och Spencer hör någon musik ur en högtalare. Hon går mot högtalaren där det är en stor folksamling. Varför har alla samlats där? Och varför spelas den musiken? Spencer ser Shana och undrar vad hon gör där. Shana åker iväg med Jennas bil. Spencer och Toby tänker följa efter, men en död korp faller ner på bilrutan. Creepy!

Emily blir inkallad till stationen där polisen spelar upp skivan som Emily lämnade. Det är en video på någon med masken med Emilys avbild. Personen i videon har masken på sig och håller upp en lapp där det står skyldig på. Någon måste ha bytt ut videon. Är det A eller är det Jenna/Shana?

Ezra står och spanar på Aria genom ett fönster. Varför? Som jag skrev tidigare tror jag att han fortfarande älskar henne. Shana går upp på scenen och spelar fiol. Under tiden blir Connors bil söndersmashad och någon i svarta kläder springer iväg. Det står LIAR på Connors bil och jag gissar på att det var Mike. Det var hans sätt att ge igen mot vad Connor gjorde mot Aria. 

Ashley blir häktad när polisen har kommit fram till att det var Mr. Marins pistol som användes för att döda Wilden. Ashleys fingeravtryck fanns både på pistolen och kulorna. 

Avsnittet slutar med en person i svarta kläder (antagligen A) som bryter sig in i en bil och har Emilys mask på sig. 

Det var ett riktigt bra avsnitt enligt mig. Just nu längtar jag bara till nästa avsnitt. Jag är nyfiken på vad som kommer att hända. Vem är Mrs Grunwald? Vad är Shana ute efter? Så många frågor..

Lite gifs från avsnittet:
 


sofia

bra kategori du gjort syrran! ;)

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: