Sjätte december

Jag hittade en julig lista som jag tänkte använda i dagens lucka. Egentligen ska man ta den varje dag i December, men jag har ju min julkalender.  (OBS! Detta är tidsinställt, så när det står dagens så var det igår)

01 – Bildpresentera dig med något som beskriver hur du är som julperson.
Jag vill alltid köpa så perfekta julklappar som möjligt och ibland är det svårt att komma på till vissa så det slutar alltid med att jag stressar järnet haha..

 02 – Dagens juliga ... 
Att Alvin dekorerade pepparkakor.

03 – Årets önskelista - Toppa 4 om du har en lång ;)
Har redan skrivit ett inlägg om det, men Nagelgrejer, Smink, Tassimo och Mordgåta

04 – Dagens jullåt + länk om det går att hitta.
Annsofi - Längtar hem till Jul. Jag tror att den heter så i alla fall. Jag har inte hittat någon länk till den låten någonstans så om någon gör det, kommentera gärna det då.

05 – Din definition av julen– bild/dikt/låt/tankar etc.
 

06 – Favoritjulpyssel att göra själv
Räknas pepparkakshus? I så fall det.. Jag är sämst på julpyssel. Eller att bara pyssla i allmänhet. Vi ska dock göra det på söndag. Då ska vi hem till mamma och julpyssla

 07 – Favoritjulblogg/bloggar + länkar
Min favoritjulblogg är AmandasJul. Klicka HÄÄÄÄR för att komma dit.

 08 – Dagens pyssel
Inget julpyssel som sagt, men jag har gjort några geleljus.

09 – Dagen som gått … 
Försov mig, Fixa mig jättesnabbt, Gick till bussen, DBT, Fördrev tiden lite på stan, Gick till bussen, Möte på BUP, Gick till bussen, Handlade mat + vantar till Alvin, Hämtade Alvin hos morfar, Gick till bussen, Dekorerade pepparkakor, Åt mat, Spelade, Tittade på julkalendern, Hjälpte Alvin att sätta ihop legot i dagens Lego City lucka, Sa godnatt till Alvin, Spelade, Gjorde ljus

10 – Dagens julklappsrim
Detta är något som du tycker om. 
Jag lovar och svär att det inte är rom.
Vad kan det vara som jag dig vill ge?
Vänta nu inte, öppna och se. 

11 -  Favorit julgodis att göra själv + recept
Jag brukar inte göra julgodis själv. Antingen så överlåter jag det åt Johan och mamma eller så köper jag. Däremot är ju alltid knäck och choklad gott på julen tycker jag.

12 – Vad har du för juligt i din väska?
Oj. Juligt i min väska.. Det har jag nog inget.. Inget direkt juligt som jag kan komma på. Jag har de vanliga sakerna (plånbok, paraply, nycklar osv)

13 – Såhär firar/firade jag Lucia
Förutom att titta på Alvins luciatåg på dagis brukar jag inte fira Lucia speciellt mycket. Eventuellt lika fika..

14 – Bästa julminne
Åh vad svårt att komma på ett bra julminne.. Haha.. Jag har så många bra att jag inte kan komma på någon som skulle kunna vara det bästa.. Jag får väl lov att säga Alvins första jul Inget speciellt från den julen så, bara själva första julen. 

15 – Dina juldrömmar … 
Att hela familjen är samlad, Att barnen är nöjda, Att alla blir nöjda med sina julklappar, Att maten blir god, Att det snöar, Att ingen bråkar.

 16 – Favoritjulbild som du tagit själv/
Alvin som tittar på sitt första Luciatåg

17 – Det bästa med att julblogga är: ...
Jag julbloggar ju då inte, men jag tycker det är mysigt att blogga om julen. Det blir så mycket stämning och oftast känns det harmoniskt att blogga om julen.

 18 – Bildkavalkad på dig dag
Har faktiskt inte många bilder från idag. Har varit dålig på det tyvärr.

19 –  En julklapp du ångrat att du köpt/ du önskar att du aldrig fått.
Oj, ingen som jag kan komma på. Det skulle väl i så fall vara ett par handskar som jag köpte till en kille för 300:- Vi var tillsammans i typ en månad och sen dumpade han mig och drog iväg till en annan på en gång.

 20 – Något juligt som alltid får dig på bra humör
Julmusik och tända ljus

21 – Den fulaste/konstigaste julsaken du sett/vet och aldrig skulle ha själv
Den här haha..

 22 – Julsak du inte kan vara utan + bild.
En julsak jag inte kan vara utan.. Jag kan nog faktiskt vara utan allt.. För det är inte saker som är det viktiga med julen. Därför har jag inte heller någon bild till. Det r inte så lätt att ta kort på en känsla.

23 – Uppesittarkväll eller ej – hur firar du in julen?
Julen firas in med att Johan rullar köttbullar och jag sitter bänkad framför Bingolottos uppesittarkväll. Det har blivit lite av en tradition.

 24 – GOD JUL!
 
25 – Bästa julklapp du fick
Eftersom julafton inte har varit än, så har jag ingen aning. Men jag är ju väldigt glad över min julkalender från Body Shop som jag fick av Johan.

26 – I dag … 
har jag köpt den näst näst näst sista julklappen

27 – Något du saknade på julafton
Om jag saknar något så tror jag att det kommer att vara Arne Weise. Däremot om vi inte har snö på julafton så kommer jag nog att sakna det. 

28 – Årets bästa julminne
Det har ju inte hunnit gå så långt än, men hittills är det faktiskt Alvins paketkalender. Jag är så otroligt nöjd med den. Han också. 

 29 – Årests julfadäs 
Om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om vad det ordet betyder, så jag skippar den här helt..

 30 – Tio juliga saker vi inte vet om dig än. 
Vissa saker kanske vissa vet, men vi kör ändå.
*Jag avskyr lukten från kanel eftersom det påminner mig om magsjuka och då mår jag illa.
*Samma sak med lukten från risgrynsgröt.
*Jag firade bara jul hos farmor när jag var liten.
*När jag var med i Luciatåget i mellanstadiet så var jag Tomtemor
*Jag hade som tradition när jag var liten att handla julklappar med farmor i december.
*Jag gillar att överdriva lite när det gäller julen. More is More under julen är mitt tycke..
*Jag får ofta migrän kring julen eftersom jag åtar mig för mycket. Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt och då blir det lätt så.
*Mina tre favoritjulkalendrar är Mysteriet på greveholm, Trolltider & Jul i Kapernaum.
*Jag gillar inte glögg
*Jag är inte speciellt förtjust i pepparkakor och lussebullar. Det går att äta, men i mycket små mängder.

31 – Ditt nyårslöfte – eller dina tankar inför kommande år.
Jag brukar inte ha nyårslöften eftersom jag brukar bryta dom jättelätt.. Nästa år tänker jag verkligen satsa hårt på mig själv och min familj.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: