Igår och idag

Vi åkte och handlade all julmat med mamma igår och då passade jag även på att köpa en lott till uppesittarkvällen imorgon. 

När jag kom hem fixade Johan lite käk och jag tittade på julkalendern. Sen satt jag bara och stirrade på datorskärmen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Halv nio gick jag och la mig i sängen och spelade lite på mobilen. Nio orkade jag inte hålla upp ögonen längre och somnade istället. 

Runt tolv inatt vaknade jag av att jag var supermegatörstig. Jag vet inte när jag var så törstig sist, men jag kan ändå förstå det för jag har druckit dåligt i typ två-tre dagar. Jag höll precis på att somna om när en kompis skrev till mig. Då upptäckte jag hur mycket jag frös. Och när jag hade upptäckt det så gick det ju inte att somna om hur mycket jag än försökte. Jag tänkte att jag skulle gå upp och röka och när jag gjorde det fick jag jätteont i magen. Bara att springa till toaletten. Såklart var jag dålig i magen och hade magknip. Som om inte det var nog fick jag frossa också (får ju såhär varje månad lagom tills fru lingon hälsar på så jag vet inte varför jag fortfarande blir chockad). Det var bara att tappa upp ett bad mitt i natten. 

Som tur är var Annelie vaken, så jag satt och pratade med henne på facebook-chatten för att inte ha för tråkigt. Jag som max brukar bada i 20 minuter badade i en timme inatt. Jag ville inte gå upp utifall frossan skulle komma tillbaka. När jag tillslut gick upp så var frossan helt borta som tur var, men jag hade så frukansvärt ont i magen. Jag försökte lägga mig, men kunde inte sova. Spelade till mobilen och la ifrån mig den runt tre. Somnade kanske 03.15-03.30 någon gång. Och sen vaknade jag runt tio imorgon. 

Har mest tagit det lugnt idag. Carola kom över imorse för att lämna ett julkort till mig som stod nere i trappen. Precis när hon skulle gå kom Alvin hem. Vi har setat och byggt ihop lego och massa sånt..

 
LORISSA LOVEBOMB

stackars, så hemskt med sådana menssmärtor!!

Svar: ja, det drabbar ju hela kroppen.. Så jobbigt.. Som tur är kommer det ju "bara" en gång i månaden :P
Arasen

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: