åttonde december


Ännu en sån här liten jullista blir det.. Vem vet, ni kanske upptäcker något om mig som ni inte visste?

1.Har du druckit säsongens första glögg än?
Nej, det har jag inte. Av den enkla anledningen att jag inte gillar glögg. Jag har verkligen försökt tycka om glögg, men nej.. Än så länge ingenting. Om jag har tur så kanske det ändras om ett par år, jag vill verkligen tycka om det.
 
2.Gillar du att köpa julklappar?
Jag inte bara gillar det, jag älskar det! Att köpa och ge bort julklappar. Se personernas miner när de öppnar klapparna. 
 
3.När brukar du julpynta?
Tidigt, redan innan första advent. I år blev det dock ännu tidigare än jag planerat.
 
4.Köper du mer julpynt för varje år?
Ja, någon grej brukar jag köpa. Förra året fick jag nåt ryck och köpte jättemassor. I år har jag köpt lite grann också, men jag önskar nästan att jag hade köpt mer.
 
5.Hur klär du granen?
Att klä granen är inte min starka sida. Hur jag än gör så blir det inte fint (enligt mitt tycke). I år var det Alvin som fick klä granen, men det gick inte att ha den uppe i mer än en dag eftersom Pubert klättrade upp i den och välte omkull den och Oscar snodde julgranskulorna.. När och hur granen kommer upp igen återstår att se.
 
6.Hur firar du jul?
Ett paket till Alvin på morgonen. Julfrukost. Tar det lite lugnt. Eventuellt träffa släkten på pappas sida. Sedan träffar vi mamma med familj. Kalle Anka. Mat. Julklappar. Fika. Sova!
 
7.Julens ”måste” på julbordet?
Ägg med majonnäs, rom och dill!
 
8.Vilken är den bästa julfilmen?
Santa Clause 3 - The escape clause. Så sjukt rolig och en av mina favoritskådisar är med i den (Martin Short)

9.Bästa julgodiset?
Knäck!
 
10.Vad av allt juligt kan du vara utan? 
Gröten och kanelen. Usch Fy Blä!

11.Bästa jullåten?
Beror lite på humör. Ibland är det Where are you Christmas (från Grinchen), men oftast är det Santa baby
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: