Acceptans?

Jaha. Så var denna dagen avklarad. I alla fall den jobbigaste delen. Kvällarna kan man ju göra vad man vill på typ. 

Idag var det jobbigt för mig på DBT. Riktigt jobbigt. Jag insåg att jag hade en del att kämpa med inom acceptans och det är inga lätta saker. Sen fick vi också en sån "läxa" den här veckan. Vi ska öva varje dag och det kommer nog vara jättesvårt för mig. Dels att komma ihåg att jag ska göra det, men också att göra själva hemuppgiften som jag tycker är jättemegasvår. Vi får se hur det går. 

Vi var i alla fall väldigt några idag och det var faktiskt skönt. Jag är ju van med att vi är många och det har inte stört mig alls, men när det var så några idag kändes det på ett helt annat sätt. Det kändes mycket bättre. Säkrare på något sätt.. 

När jag kom hem så gjorde Alvin och Johan mandelmassagrisar. Jag satt mest och skrattade åt Johans "vildsvin". Han tyckte att jag var lite elak, men jag kan faktiskt inte rå för att hans såkallade gris liknade Pumba i lejonkungen. 

När dom var klara var det dags för mig att börja med maten. Köttfärssås och spagetti stod på menyn idag. Det blev rätt gott, men det är inte den godaste köttfärssåsen jag har gjort. Vi hann precis äta klart innan julkalendern och såklart satt jag och Alvin bänkade framför tvn och tittade på den. 

Alvin ligger nu i badet och jag bara väntar på att han ska bli klar så jag får läsa kvällens saga och sedan njuta av kvällen  själv. 

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: