PLL sommarfinalen.. Tankar och teori om -A

Nu har det snart gått en vecka sedan avslöjandet om A i Pretty Little Liars. Har ni inte sett avsnittet kommer det innehålla megaspoiler här. Vill ni inte veta så sluta läs genast! Mina teorier kan brista lite, men det är bara mina spekulationer. Jag vet inte vad som kommer att hända sen!

Okej.. Så Ezra är "A"... Jag blev inte direkt chockad. Jag HADE blivigt det om inte promon för halloween avsnittet läckt ut förtidigt. En ordentlig miss. Sen spelar det ingen roll att dom kom ut med andra efteråt med andra namn. Hade ändå på känn att det var den första som var rätt.

Grejen är den.. att jag tror inte att Ezra är A! Galet va? Han är avslöjad som A och vi har fått veta i intervjuer och sånt att det inte är som det var med Toby. Ezra är alltså inte med i A-team för att skydda Aria. 

Jag tror inte att Ezra är den där drömmen som alla trodde att han var. Han är långt ifrån så oskyldig som han verkar, men jag tror fortfarande inte att han är A. Han kianske har en liknande roll som A, men han ÄR INTE A!

Varför tror jag inte att Ezra är A? Väldigt, väldigt enkelt.. Vad hade han på sig? Svarta kläder, svart keps.. Vart är den kända svarta hoodien? Det är ju ändå den som representerar A-team! 

Så Ezra kommer in i As lya och blir förbannad. Jag tror att han antingen är sur för att Ali (om hon lever, vilket jag tror och har trott hela tiden) har varit där och han missade henne ELLER att tjejerna har hittat hans gömställe och sett hans besatthet av Ali. 

Men då kan man fråga sig.. Om han inte är A, varför följer han då tjejernas liv? Jo, jag tror att det är för att han hoppas att tjejerna ska hitta Ali och leda honom till henne. 

Det kan vara så att han var den äldre killen som hon träffade när alla trodde att det var Ian. Det kan vara så att han försökte döda henne (av okänd anledning) och trodde att hon faktiskt dog. När han upptäckte att Mrs Grunwald räddat henne så ville han avsluta sitt jobb?

Kort och gott.. Jag tror inte att han ÄR A, men att han beter sig som A. Jag tror inte att det är han som skickar några sms (det tror jag Mona och Cece står för). Däremot kan han mycket väl ha betalat Mona eller Cece för att skrämma tjejerna, sätta eld på "the lodge" osv. Men jag tror inte att han skickar sms eller torterar tjejerna. 

Som sagt, min teori säger lite emot sig själv, men det är lite tankar jag har. 

VART ÄR HOODIEN?
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: