Min möhippa!

Jag hade alltså min möhippa igår! Åh vad kul det var! 

Först satt jag på balkongen och väntade på att jag och Johan skulle åka iväg på hemligheten. Mitt från ingenstans kommer han och sätter på min en ögonbindel och leder mig till hallen. Jag satt vackert och väntade. Det plingade på dörren och någon hade på mig en säck? Fast det var ingen säck.. Vad kunde det vara? Sen fick jag på mig något på huvudet. Det var då jag började förstå vad det var för något. Min möhippa.

Dom ledde mig till bilen och ingen sa någonting. Jag visste inte vilka som var där eller någonting. Vi åkte en liten bit och sen gick vi ut ur bilen. Vi gick runt och jag försökte verkligen komma på vart vi var någonstans. Kunde det vara en strand? Jag hörde några barn. Jag hörde en del bilar och så, då var det nog ingen strand i alla fall. Underladet kändes inte som sand heller. Vi gick runt och jag hörde massa människor prata. Då förstod jag att vi måste vara på stan. Det är ju ändå någon slags festival där nu. 

När jag fick ta av mig ögonbindeln stog jag inne på burger king. Min första tanke var "Vad gör vi här?" Sen såg jag dom som hade kidnappat mig. Mamma var där, Carola, Sofia och Isabell. Mamma sa att jag skulle få göra min egna hamburgare! Min alldeles egna Whopper! Jag fick följa med en tjej in och byta om. Sen fick jag följa med in i köket och tvätta händerna. Hon visade var allting var någonstans och sen fick jag göra min fina hamburgare. Tyvärr får man inte ta kort inne i köket på burger king. Jag fick min hamburgare gratis och sen fick jag ett VIP kort som ger mig 10% när jag handlar där. Alla i sällskapet fick gratis glass också.

När vi hade ätit gick vi tillbaka till bilen. Då körde vi en bit och sen satt vi oss i rinmansparken och fikade. Det var en liten tjej som frågade sin pappa om jag var en prinsessa. Så söt! När vi hade fikat lite spelade vi kubb. 

När det var dags att sätta sig i bilen igen fick jag ta på mig min ögonbindel igen. Dom pratade mycket om höjder och att det var dumt att jag hade klänning på mig. Jag blev lite rädd. Jag undrade vad dom skulle göra med mig. När vi kom fram hälsade mamma på någon, men jag hörde inget svar så jag antog att personen var en bit bort. Jag fick gå upp över en ganska brant backe och höll på att ramla. När jag väl var uppe skulle jag ta på mig skyddsutrustning. Jag sträckte ut armarna och fick på mig.. flytpuffar för barn. Jag fick ta av mig ögonbindeln och jag var på mammas kompis land som mamma brukar låna. 

Det fanns massa uppblåsbara badleksaker och en liten barnpool. Vi skulle tydligen ha poolparty. Fast eftersom det fattades vatten i poolen fick jag som uppdrag att gå ner och hämta vatten. Jag fick utse en som kunde hjälpa mig. Jag valde sofia. Jag fick två små sandhinkar (mindre än de vanliga sandhinkarna) och Fia fick en stor hink, När vi hade gått två gånger så var poolen inte ens halvfull. Jag tog en kisspaus och rökte lite. Sedan följde Carola och Isabell med mig istället med varsin stor hink och jag med mina två små. Sen var poolen färdig och klar.

Vi satt och pratade lite. Mamma hade gjort i ordning en tipspromenad med frågor om mig och Johan. Jag vann med 11 av 13 rätt. Carola fick 6 rätt och Fia och Isabell fick 5 rätt var. Jag vann en sula till mammas stövel, men jag fick inte behålla den. Efter ett tag blev det grillning och Isabell grillade kyckling! Jättegott var det! Jag åt massor. Mamma tog fram chips och vi satt och pratade. Jag visade rumpan för alla. Eftersom jag trodde att jag skulle iväg med Johan hade jag satt på mig finare underkläder och dom blev lite nyfikna. 

Sen hade vi femkamp! Åh jag tycker ju att det är så roligt med lekar även om jag inte är speciellt bra på det. Vi hade kasta boll i hink, bowling, pricka penna i flaska, kasta stövel och spotta groda. Carola vann femkampen, men jag hävdade att hon fuskade vid bowlingen och det var den som gav mest poäng..

Efter femkampen tog vi det lungt en stund och sen började alla att packa ihop.. Jag ställde mig och lyssnade på musik och dansade istället. Det var en helt underbar dag även om jag saknade min kusin, men jag vet ju att hon var tvungen att jobba. Jag får ju träffa henne på bröllpet istället. 

Möhoppans bästa: Att den var anpassad efter mig
Möhippans sämsta: Att Mickis inte var där
Möhippans mest spännande: Att bli kidnappad och inte veta vart man ska.
Möhippans gulligaste: Alla barnen som tittade på mig med stora ögon.
Möhippans roligaste: När pennan skulle ner i flaskan., Jag skrattade så att jag grät
Möhippans mest kom-ihåg-bara: Att jag fick göra en egen Whopper på burger king!

Det som var lite kul också var att jag typ intet fick göra nånting själv. Jag fick inte ens öppna bildörren, det gjorde dom åt mig. Det var dessutom jättemånga som tittade på mig (tur att jag gillar att stå i centrum) och det var många som sa grattis och lycka till. 

 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: