När jag var liten..

När jag var liten brukade min föredetta styvfar alltid natta mig. Mamma fick inte för jag tyckte det var så mysigt när han gjorde det. 

Vi brukade ligga i min säng och vi varierade alltid hur nattningen skulle gå till. Ibland kunde han berätta sagor. Det var han jättebra på. Jag brukade få säga tre saker tex Berg, troll och jättar och då hittade han på en saga med dom tre sakerna som innehåll. Det var alltid jättespännande och lagom långa sagor. 

Ibland kunde vi leka radiopratare (istället för saga). Vi brukade leka att en av oss var radiopratade och intervjuade den andra "på stan". När vi inte kände för att vara radiopratare var vi istället programledare för barnprogram som vi sände från sängen. 

Ibland kan jag sakna det. Antagligen mest för att vi inte har samma kontakt som vi en gång hade. Allt förändrades när mamma och han separerade. Jag tycker det är jättetrist eftersom jag "förlorade" honom då. Man vet inte vad man har förrän det är borta. 

Ta vara på tiden med dina föräldrar, barn, vänner etc. för en dag kanske relationen har förändrats och allt ni tog för givet finns inte kvar, 



Jag hoppas och önskat att Alvin känner att han fåt en trygg uppväxt och att han känner hur mycket jag och hans pappa älskar honom.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: