Magsjuka, vilken underbar start på en dag som denna?

Den hör dagen blörjade med att Alvin väckte mig genom att ropa "mamma, jag har kräkts". Jag gick in i hans rum och jo, han hade kräkts en del. När jag skulle ta av honom pjamasen som det var kräks på upptäckte jag att han var lös i magen också. Perfekt nu när vi knappt har några blöjor kvar.

Han verkar någorlunda pigg trots att han är magsjuk, men han får sitta och titta på barnkanalen och bara ta det lugnt nu. Han har fått lite frukost och den har han faktiskt fått behålla. Skönt för honom. Jag hoppas för hans skull att det bara kommer att vara lite och inte bli sådär långdraget som det var sist.

Jag hade en jättekonstig dröm i natt. Jag drömde att Jonna ville bli vän med mig igen. Jag minns inte vad jag svarade, eller så kanske jag inte hann svara. För plötsligt vaknade jag och minns inget annat. Konstig dröm. Det lär aldrig hända heller. 

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: