Min segelsemester

Ledsen att det blev ett sent inlägg.. Har haft fullt upp med Alvin hela kvällen. Semestern var lite strulig till och från, men för att det inte ska bli ett negativt inlägg berättar jag bara om de bra och roliga sakerna.

På torsdagen åkte jag och Alvin tåg ner till Norrköping där mamma och hennes kille hämtade upp mig.Vi åkte till Söderköping och handlade mat. Det tog seriöst två timmar att handla! Till sist åkte vi äntligen till båten i alla fall. Vi lastade ombord alla grejer och gjorde oss hemmastadda på båten. 

På fredagen började vi vår resa mot Stockholm. Vi stannade till vid Stendörren där vi grillade lite grann och hade det allmänt trevligt. Det var lite läskigt att kliva av båten direkt mot berget eftersom inte stegen satt där då. Danne och Tobbe (Två av mammas killes tre barn) badade lite och Alvin, Sabina (Mammas killes dotter) och jag blåste lite såpbubblor.

På lördagen åkte vi till Södertälje. Vi åt tacos. Jag och Sabina satt på däck och pratade nästan halva kvällen. Det var jätteskönt och mysigt. Jag sa godmorgon till hennes Kusin Henke, men han hade ingen humor för han svarade inte. Det är väl fullt normalt att säga godmorgon klockan elva på kvällen, eller?

På söndagen begav vi oss till Jungfruholmarna. Där hade vi riktigt trevlig. Vi var 18 personer som träffades, grillade och åt tillsammans. Alvin fick en kompis som hette Alicia och dom sprang runt och lekte med varandra i flera timmar. Dom var jämngamla så det var ganska kul. Jag drack en cider och dansade lite. Tobbe trodde att jag var full, det var ganska kul haha..

På måndagen kom vi till stockholm. På vägen dit slussade vi två gånger. Vi åkte dessutom under bron som finns i S.O,S - en segelsällskapsresa (ni vet den där dom inte orkar vänta på broöppningen och ska luta seglet). Det tyckte jag var ganska kul. Det var jättefin omgivning när vi kom in till stockholm. Vi fick dessutom en jättebra plats i Wasahamnen som ligger jättenära Gröna Lund. 

På tisdagen var det tänkt att vi skulle gå till Skansken, men det började hagla och sedan regna så det blev inställt. Jag hade migrän så jag skulle inte ha följt med ändå. Istället gick mamma, Sabina, Tobbe och Alvin till Junibacken. Alvin hade haft jätteroligt trots att "tåget" var inställt och ingen skådespelare gick runt och var pippi som det brukar vara. 

På onsdagen var alla på stan förutom Danne, jag och Alvin. Vi hade kul på båten. Vi läste sagor, lyssnade på musik, ritade osv. Jag åkte också in till vårdcentralen i slussen för att kolla upp min tatuering på benet. Tingelings vingar ska vara gröna, då var de röda. Sköterskan hade inte sett något likande, men det var ingen infektion i alla fall. Hon trodde att det var en ytlig blödning, men hon tyckte det var konstigt att det bara var inom vingarna och ingen annanstans. Nu är den nästan normal igen, som tur är.

På torsdagen mötte mamma upp mina syskon och sedan gick alla till gröna lund utom jag. Alvin hade jättekul. Han gick in i lustiga huset och åkte flygande mattan ned (det finns ju även trappor att ta om man inte vågar). Han åkte också nyckelpigan och några andra barnkaruseller. Jag gick istället på stan med Malin som tog tåget upp för att träffa mig. Vi shoppade lite (bilder kommer en annan dag) och åt sedan lunch på en restaurang med världens sämsta service. När vi kom dit fick vi veta att vi var tvugna att skriva upp oss på en kölista då det var 20 minuters väntetid. När vi kom tillbaka fick folk gå in före oss utan att de stod på listan. Då hade det ändå bara gått en kvart. Maten var helt okej i alla fall. Jag hittade en jättesöt affär med söta/sexiga underkläder och jag hittade jättesöta trosor som jag ville köpa, men det fanns ingen matchande bh så jag struntade i det. 

På fredagen gick alla på stan. Min bror behövde köpa en tröja och en keps. På kvällen grillade vi, men Alvin var ganska bråkig så han och jag gick tillbaka till båten tidigt. 

På lördagen började vi åka ganska tidigt. Vi slussade två gånger igen och for till Södertälje igen. Där åt vi lite glass innan vi började fixa med tacos. På kvällen hade jag, Danne, Tobbe, Sabina, Erik och Sofia (Alvin hade somnat) lite lördagsmys med Cheese Ballz och dricka som jag köpt. 

På söndagen åkte vi till Trosa. Vi kom dit och sen gjorde vi inte speciellt mycket alls förutom att grilla. 

Igår åkte jag och Alvin hem. Jag tyckte att vi hade fått nog med semester. Vi tog bussen från Trosa till Nyköping och från Nyköping hem. Malin mötte oss vid bussen och sen åkte vi och handlade lite frukost innan vi åkte hem. Vi beställde pizza och hade en mysig kväll.

BILDBOMB:


Sofia och Alvin hoppar i Trosa.


Bubblor i stendörren


Vackert


Alvin blåser bubblor


Alvin klättrar i träd


Alvin leker kurragömma på jungfruholmarna


Ett jättestort ankare på jungruholmarna


På väg in till stockhom


Vattnet är så vackert när det glittrar


I husen högst upp på berget bodde jag i när jag var liten. Haha..


Bron från S.O.S - en segelsällskapsresa


Ett gulligt kryssningsfartyg


Massor med båtar i Wasahamnen


Me, myself and I


Alvin på båten.


Alvin i närbild


Hagel och regn på takluckan.


Alvin som starke adolf


Alvin kör båten


Alvin tar en tupplur i båten


Jag kör. Jävlar vad läskigt det var haha..


Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: