Mat, bus och trasiga klockor

Då var maten avklarad. Alvin fick bestämma så det blev köttbullar och makaroner. Kändes inte som en sådan stor överraskning direkt. Det är ju hans favoritmat. Slagit in paket till Malin som fyller nästa vecka har jag gjort. Jag hoppas hon blir glad för sina presenter. 

Jag tänkte plocka ur tvättmaskinen också, men det tror jag att jag tar när Alvin har lagt sig, för just nu är han överrallt. Han har hällt ut vatten på golvet med förklaringen "Båten måste ju åka på vatten". Han är inte dum, min son. Fast vatten kan han få ha i badkaret och ingen annanstans. Presentpappret som blev över har han nu dessutom tagit och slagit in egna "paket". Ja, man ska vara glad över att han har fantasi.

Och alldeles nyss lät det från köket. Jag sprang dit och tittade. Smart som jag är så hade jag lämnat fönstret öppet. Det blåser ute. Min klocka blåste ner i golvet. Jaja, det är ju bara en klocka haha.. Värre saker har hänt. 

Snart kommer min underbara bästa vän hit en liten stund och ikväll när Alvin har lagt sig kommer inlägget om semestern. Jag vill gärna hinna skriva och föra över bilderna om det ifred hehe..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: