julkaos blir julstök

Igår var Alvin hemma från dagis för att han hade ont i foten. Han haltade och grät och då kändes det inte rätt att skicka honom till dagis. Idag är foten bättre och han har gått till dagis. 

I alla fall.. Vi passade på att vila lite alla tre under dagen igår för vi var lite sega.. Alvin vaknade innan oss och när vi kom upp var vardagsrummet ett bombnedslag. Granen var omkullvält, glittret och kulorna var överallt och ingenstans. Jag fick panik..

När jag insåg att Alvin setat i granen och hoppat lite i den fick jag lust att ställa in hela julen. Johan lyckades i alla fall laga granen som blivit trasig.. Jag hängde upp kulorna som var hela och satte allting på framsidan så att det inte skulle se så lite ut..

Jag fick lite julstämning tillbaka så jag bestämde mig för att gör pepparkakshuset när jag ändå var igång.. Så här blev resultatet:

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: