Vad händer med våran stad?

Eskilstuna brukar vara en relativt lugn stad. Det händer inte mycket här förutom några våldtäkter och några fall av misshandel. Sånt händer ju överallt. Nu däremot har det varit en del skottlossningar varav en mitt på dagen. Jag vet inte om det är gängbråk eller vad det är, men ska man inte kunna gå ut längre utan att vara rädd?

Här om dagen till exempel höll en vän till mig på att bli våldtagen när hon gick hem från krogen. Flera killar gick på henne och hennes kompis. Hon var alltså inte själv. Dom säger att man ska gå hem tillsammans osv, men nu hjälper inte ens det? Som tur var fick min vän och hennes kompis hjälp av en kille som såg vad som höll på att hände. Men nästa gång? 

Eskilstuna - den stolta fristaden? Helt ärligt.. Jag vet inte om jag är så stolt att bo i den här så kallade fristaden. 

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: