Helt slut efter en dag på kolmården..

Vi kom hem för lite drygt en timme sen. Vi har haft jättekul idag, men jag berättar mer om det imorgon när jag lägger upp bilderna. 

Just nu känner jag mig trött, ensam och tom i hela huvudet. Fast mest ensam. Jag förstår inte varför. Vi har ju varit med Johanna m. familj sen klockan nio imorse. Varför känner jag mig så ensam hela tiden? Blir det så att ju mer saker jag gör, desto mer ensam känner jag mig? Vi har ingen att komma hem till. Det är bara vi. 

Missförstå mig rätt nu. Jag älskar Alvin. Han är ett underbart sällskap, men det går inte riktigt att prata med honom som man gör med en annan vuxen människa. Förut hade jag en person som jag alltid kunde ringa till eller be komma över när jag kände mig ensam. Jag slapp känna mig ensam då på något sätt. Nu är allt annorlunda. Nu kan jag inte längre ringa den personen och prata om absolut ingenting i tre timmar. Det funkar inte längre.

Jag vill inte vara vän med personen i fråga längre, men det är fortfarande svårt att smälta att det inte är på samma sätt som det en gång var. 

Jag känner mig riktigt sugen på att slänga på en film och ta lite glass, men det känns inte kul att göra själv. Ingenting känns kul att göra själv. Jag skulle vilja lägga mig och sova också, men det kommer jag inte att göra. Dels för att Alvin inte har somnat än (han somnade i bilen på vägen hem och blev pigg när han vaknade) och dels för att det känns väldigt ensamt att sova i en 160-säng helt ensam. 

Jag försökte ringa Malin för att se om hon ville komma över en stund, men hon svarade inte. Då bestämde jag mig för att gå in på hennes facebook och se om någon har taggat henne. Mycket riktigt. Hon var på bio med en kompis till henne. Vem har jag mer som kan umgås med mig på kvällarna? Paul! Via cam. Fast jag fick nyss veta att hans internet inte funkar just nu, så det går inte heller. Kusinen min skulle iväg till en kompis hon också. 

Jag får sitta helt ensam i min ensamhet och försöka drömma mig bort någon annanstans.

ps. det här är inget tyck-synd-om-mig-inlägg! Jag behövde bara få skriva av mig lite 
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: