Skräck, deckare och iaktagelse

Jag läste klart min bok igår (När himlen faller ned) och jag hade jättesvårt att somna efter den. Jag kände mig iaktagen och kunde inte slappna av. Det kanske inte var det bästa att kolla på två skräckfilmer och läsa en deckare precis efter. Inte för att jag blev direkt rädd av filmerna, det var snarare boken som satte kårar i mig. 

Erik ska sova här ikväll med och då är det mer skräck som gäller. Igår såg vi Dont be afraid of the dark och Shutter. Ikväll vet jag inte vad vi ska se riktigt än. Erik vill se Nightmare on Elmstreet, men den känns alldeles för b. Vet ärligt inte om jag orkar se den.



Dont be afraid of the dark tyckte jag var ganska bra. Jag blev inte rädd för den, men jag hade en krypande känsla i skinnet. Vissa saker kunde även ha gjorts mycket bättre...

Shutter... blev jag lite besviken på. Det var från samma producenter som The Grudge och The Ring och den här var inte läskig någonstans. Jag fick ingen krypande känsla i skinnet och jag ryste inte ens till. Trots det tyckte jag ändå att handlingen var ganska bra.


Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: