Potträning och slagsmål

Imorse vaknade jag av två små sötnosar som stod och puttade mig på rumpan. "Barnkanalen, barnkanalen" ropades det hej vilt. Efter en timme hör jag Line gråta. Hon hade blivit rädd för barnprogrammet och ville se en film istället. 

Efter ytterligare några timmar slog Alvin Line. Hon började gråta och bestämde sig för att ge igen. Så hon slog Alvin. Då började han gråta. Sedan sa de förlåt till varandra och började leka igen. Som om ingenting hade hänt. 

Elin fick för sig att försöka potträna Alvin idag också. Han fick gå i bara kalsonger en liten stund. Det gick ganska bra, tills jag såg en pöl på golvet. När jag frågade om han hade kissat erkände han. varför vill han inte säga till för? Inte ens när olyckan redan har skett. Jag torkade upp kisset med moppen och en kvart senare halkade Line på det blöta golvet. Jag är bara glad att det var vattnet hon halkade i och inte kisset. 

Min alldeles egna blöjkille..
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: