Alvin, Simon, Theodore

Jag tyckte att jag missade lite i mitt förra inlägg om chipmunkarna så jag tänkte göra en fortsättning.

Alvin är mittenbarnet och bandets huvudperson. Han är kaxig, rebellisk och lyckas alltid komma på smarta idéer som bara blir fel i slutändan. Det är lite synd om honom då tycker jag. Han vill så väl, men får skäll ändå. Mitt favorit citat av honom är "Vi är mer populära än Musse Pigg



Simon är den äldsta av bröderna, men också den smartaste. Han älskar matematik och kemi. Han är väldigt försiktig av sig och vill gärna inte vara till besvär. Han har ofta huvudet i en bok. Favoritcitatet med Simon är: "År fjortonhundranittiotvå seglade Columbus på böljan blå"



Theodore är den yngsta av de tre. Han är inte direkt den smartaste av bröderna. Han håller sig undan mycket och är väldigt rädd av sig. Han älskar mat och är alltid hungrig. Och sen till Theodores citat: "Jag tror Alvin skulle känna sig bättre om jag fick lite att äta"



För övrigt så tycker jag att dom nya filmerna med chipmunkarna (dom otecknade) är bra, men dom är ingenting jämfört med orginalet. Ett av mina favoritavsnitt är Food for thought där Theodore får hjälp av Alvin och Simon att plugga till ett viktigt prov. 

Lite random bilder på the chipmunks:







Märks det att jag verkligen älskar dom?
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: