Jag känner en brandman

Johan var snäll nog att ge mig sovmorgon idag. Egentligen borde jag inte ha fått det eftersom jag försöker ställa tillbaka dygnet, men det var jätteskönt att få sova några extra timmar. 

Alvin leker brandman, Johan håller på att göra en brandyxa till honom (av en gammal leksak och lite kartong) och jag har precis stigit ur duschen. 

Idag får vi se vad som händer. Vi skulle vilja klippa Alvins hår litegrann så jag hoppas mamma kan komma hit och hjälpa till. Att klippa hans hår måste man nästan vara tre personer för och det är ganska spännande. Man vet aldrig hur det går. Alvin hatar nämnligen att klippa håret. Han gallskriker och gråter. Att klippa honom tar nästan två timmar.

En brandman

En brandbil med stol, ratt och blåljus


En brandyxa som snart är färdig
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: