Ja, för det fungerade ju bra...

Igår kväll tog jag en tablett så jag skulle kunna sova. Jag tycker jag har sovit så dåligt hela veckan. Jag kan med största besvikelse tala om att de inte fungerade. Eller jo, jag somnade ju. Fast det är ju meningen att jag ska sova hela natten och när man blir väckt klockan tre så fungerar det inte.

Alvin kom alltså och väckte mig tre inatt och tjatade om barnkanalen. När jag sa att det fortfarande var natt skulle han sova brevid mig. Det var bara det att han inte alls sov så länge. Han låg tio minuter på ett sätt, tio minuter på ett annat och sedan gick han upp och tjatade om barnkanalen igen. Sådär har det hållt på fram till nu.

Jag har sovit ungefär 10 minuter åt gången ända sen tre inatt. Nu har jag visserligen sovit det jag behöver, men knappast rofyllt. Behöver jag säga att det ska bli skönt att bli barnledig i helgen? Även om vi ska göra jobbiga saker så får jag åtminstone sova utan att någon stör mig i sömnen, tittar på när jag kissar eller pratar om barnkanalen.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: