Busschaufförer, vem har gett dom körkort?

Igår när jag skulle åka hem från stan träffade jag en märklig busschaufför. Det var bara jag och Johan kvat i bussen, han hade megahög hastighet (för att vara buss) och glömde nästan bort att släppa av oss vid ändhållplatsen. Jag visste inte att bussar kunde köra så fort som han gjorde igår. Jag fick panik av farten han hade. 

Han tvärnitade i alla fall och vände. Körde minst lika fort till hållplatsen och tvärnitar precis när jag ska resa mig upp ur sätet. Det slutade bra som tur var, men hade jag inte tagit emot mig hade jag slagit huvudet i en metallgrej (eller vad nu skiten är gjord av i bussar). Det var bara ca 15 cm mellan mitt huvud och metallgrejen. Johan ramlade nästan omkull också.

Jag fick världens dampryck och började skrika och gorma åt chauffören samtidigt som jag klev av bussen. Riktigt förbannad var jag. Samtidigt lite rädd.. Tänk om...

Kitty

Min gissning skulle vara ett årligt lotteri där alla som inte blev rallyförare kan anmäla sig och eventuellt vinna ett "frikort" till att köra som en jäkla huligan. (:

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: