Varför gjorde jag så?

Varför, varför, varför?

Fast när jag är så jävla trög får jag faktiskt skylla mig skälv! *knäpp på näsan* Vad har jag nu gjort undrar ni och är jättenyfikna! Inte? Okej, men jag berättar ändå. Jag kollade runt på facebook och kom på tanken att kolla in folk som jag hatar (alltså såna som har behandlat mig illa genom åren) för att se vad de har blivit av dom. 

ALLA jävla minnen kom tillbaka! Det positiva är att det inte gör lika ont nu som det gjorde då. Dom hade ingen anledning att behandla mig som dom gjorde. Jag har insett det nu. Alla skolor och nästan alla klasser har en hackkyckling och det blev väl jag (och några till. för ensam var jag inte).

Jag är inte trög, jag förstår varför vissa barn blir mobbade och behandlade som skit. Missförstå mig inte nu, jag tycker det är så in i bomben fel och det borde inte få förekomma. Dagens samhälle utspelar sig så, men det betyder ju naturligtvis inte att man ska acceptera det!

Att vissa barn inte har råd med de bästa kläderna (eller ja, deras föräldrar/vårdnadshavare har inte råd), ser lite annorlunda ut eller sticker ut på något annat sätt kan de inte rå för!  Det är fel att sticka ut när man är liten. Det är först i tonåren (ca 14-15 och uppåt) det helt tvärtom kan bli coolt att sticka ut. Alla borde få vara sig själva! ALLTID! Oavsett om man är sju år, femton år eller tjugosju år så borde man kunna få sticka ut utan att något ska kunna hända.

Varför jag blev mobbad kan jag inte lista ut, men jag var väl konstig. Det tog ett tag innan jag fattade vad som var mode och jag gick runt i kläder som jag gillade och tyckte va sköna. 

Men så jag babblar. Vad ville jag säga med det här? Ner med mobbing!
Jennie

Du har alltid varit mer än bra för att du är dig själv vännen! <3

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: