Sömnproblem

Jaha, nu kan jag inte sova igen. Klumpen i min hals är otroligt stor. Jag får kvävningskänsla så fort jag lägger mig ner. Vanligtvis brukar det bli lättare om jag ligger högt med huvudet och på sidan, men inte idag. Och sova sittandes kan jag inte heller. 

Jag är trött, men jag lär ju få vänta tills jag inte kan hålla ögonen öppna längre. Så vad ska man göra när man är ensam vaken på natten och inte vill väcka någon? Jag kan inte tända lampan utifall Johan eller fisen skulle vakna. Jag får väl antagligen spela eller kolla på film. Inget av de låter speciellt lockande just nu. Jag vill bara sova. 

Varför kommer det just idag? Jag har visserligen haft klumpen i några dagar (egentligen månader, men den minskar ibland så jag knappt känner den) och jag har kännt hur den har växt, men jag har kunnat sova och somna problemfritt. Någotlunda i alla fall. 

Jag får hoppas på en lugn son imorgon så Johan inte behöver alltför mycket hjälp. Jag gissar på att det inte kommer bli speciellt mycket sömn för min del. Klockan är ju redan tre och Alvin vaknar mellan sju och nio.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: