Min syn på saker

Många av er vet kanske inte att jag egentligen behöver ha glasögon när jag sitter framför dator/tv och läser. Jag brukar faktiskt strunta i glasögonen och jag gissar på att styrkan jag har i dem nu inte är samma styrka jag borde ha egentligen. Den har säkert försämrats sen i åttan när jag fick dom. 

Vad har jag för synfel då? Jag vet inte vad det heter eller sådär, men jag överanstränger mina ögon så jag får bra syn. Det är svårt att förklara, men jag tvingar mig själv till att se bra fast jag inte gör det. Jag tänker inte ens på att jag gör det. Det går på ren automatik. Därför kan det ta en stund när jag är yrvaken innan jag har hunnit ställa om så jag ser normalt. Annars är allting suddigt.

De som vet om att jag behöver glasögon vet inte hur dålig min syn egentligen är. Därför tänkte jag visa det nu..


Så här ser det ut normalt och om jag anstränger mig eller använder glasögon.


Så här ser det ut när jag inte anstränger mig och inte använder glasögon.

Jag vet att det inte är exakt samma bild, men orginalbilden ville inte laddas upp.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: