Resan

Vi stannade till och tog en glass på "våran" kiosk.

Köpte blommor åt morfar

Röda och vita rosor!

'
Skylten till placet där morfar bodde


Bryggan. Cirka 20 meter ut är han spridd för vinden.

Min favoritplats i hela världen!

20 rosor fick han av mig. 10 vita och 10 röda. De vita släpptes ner först. En efter en. Sedan pussade jag på 7 av de röda och släppte ner dem en efter en. 2 röda rosor tog jag bort stjälken på och släppte ner kronblad en efter en. Jag pussade på varenda kronblad. Den sista rosen som även var den vackraste höll jag i väldigt länge, samtidigt som jag tänkte på morfar. Sedan släppte jag även ner den i vattnet.


Sista rosen. Det blåste så mycket så de andra rosorna flöt bort väldigt snabbt.


Alla utom mamma somnade i bilen på väg hem. Bilden togs precis efter att jag vaknat.

Jag blev lite besviken måste jag erkänna. Det var någon som hade flyttat in i huset. De hade börjat renovera och bygga om huset också. Nu vet jag inte om jag kommer vilja åka tillbaka dit något mer. Det känns inte direkt som morfars ställe längre.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: