Jag hoppas att smittorisken är hög

Idag ska Sandra komma hit med Emilia och Milo. Barnen ska leka lite och förhoppningsvis kommer Sandras kompis även hit. Ett av hennes barn har vattkoppor och jag vill så gärna att Alvin ska ha det. Hellre nu än när han blir äldre.

Mina syskon sov ju här i natt och min bror har tydligen inte haft vattkoppor, så jag ringde och frågade mamma hur jag skulle göra med honom utifall dom skulle komma. Hon sa att han skulle vara kvar och förhoppningsvis bli smittad. Jag har inte vågat säga det till honom än. Kul samtal! "Du brorsan, jag ska försöka se till så att du får vattkoppor på ditt sommarlov! Bra va?!"

Fast jag vet ju inte om dom kommer än. Det återstår att se. 

Bild från 1177 på vattkoppor.
Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: