Tjocka elefanter

Har precis lämnat Alvin på dagis och kommit hem. Det var jättesvårt att komma upp i morse för jag somnade för sent igår. Dessutom var min säng så underbart skön.

Idag skulle jag behöva städa. Jag har ingen motivation. Jag kanske måste vakna till lite först. Helst av allt vill jag tillbaka till sängen. Men går jag dit vet jag att den lilla motivationen jag kan få kommer vara bortblåst. Vi får se hur det blir. 

Det var lilla djungelboken på Disney Junior imorse. Där pratade dom om en tjock elefant (Hati eller vad han nu heter) och helt plötsligt kallar Alvin mig för en tjock elefant. Jag försökte då förklara att det inte är väldigt snällt att säga så till någon. Den personen (i dett fall jag) kan bli ledsen och det är ju inte roligt. Då tänkte han efter en stund. Sen sa han "Mamma, du är ingen tjock elefant. Du är en flicka-tjej."  Ja, vilka ideer dom får för sig ibland.

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: