Svammel

Så var det en dag idag också. Vilken överraskning.. Dagarna känns bara tråkigare och tråkigare, vilket gör att jag bara längtar mer efter min pojkvän. Fast jag får bita i. Jag ska försöka sätta mig på flyget snart igen. Det är lite tråkigt att han bor så långt bort, fast samtidigt kanske det är bra. Då kan jag inte förstöra en relation till.

Det känns som jag svamlar och det kanske jag gör. Min hjärna spinner runt, runt just nu och jag förstår inte riktigt vad den vill. 

Jag är lite besviken på mig själv idag. för jag försov mig. Alvin kom en halvtimme senare till dagis, men det gjorde inte så mycket. Jag och en av fröknarna stod och pratade en liten stund. De hade tydligen haft en springtävling igår, fast det var ändå ingen tävling. Förstod inte riktigt hur det gick ihop.

I alla fall så sa hon att Alvin hade lite svårare att springa än vad de andra barnen hade. Han har en ganska speciell stil när han springer som gör att han inte får upp någon fart. Hon tyckte att det var något att hålla koll på och kanske till och med träna på.

Nu lär jag väl inte tänka på annat. Jag vill ju inte lyfta fram det så mycket heller. Jag vill inte att min älskling ska tro att han är misslyckad på något sätt. För det är han inte! Vad gör det om han är lite långsammare än alla andra? Varför var hon tvungen att påpeka det? Jag hoppas han inte kommer må dåligt av deras "stöd" om springningen. 

Jag önskar jag kunde skydda honom mot att känna sig osäker, misslyckad och ivägen. Det är inga roliga känslor och jag hoppas han aldrig behöver känna dem. Jag blir ändå lite rädd för att han ska bli det när jag tänker tillbaka på mitt liv.

Ja, jag äter fruktansvärt sakta. Jag har fått höra det hela mitt liv. Jag var alltid sist i klassen i matsalen. Jag kan liksom inte rå för det.
Ja, jag hade sämst kondition i klassen. Beep-testet fick jag göra i ensamhet när resten av klassen gått. Vilket kändes skönt då jag fick sämst reslutat.

Oj, nu kändes det som om jag spårade ur lite grann. Bäst att avsluta innan jag börjar svamla om varför himlen är blå eller nåt annat knasigt.


Jennie

Jag tror inte hon menade något illa om honom eller ens menade att påpeka att han hade dålig kondition. utan i den åldern han är nu håller barnen fortfarande på att utvecklas motoriskt, det vill säga både hur de springer, går rör sig och hur de ritar, kan greppa småsaker med fingrarna osv. Barns motorik utvecklas tills de går på lågstadiet så han är definitivt inte färdigutvecklad. Jag tror hon sa det för att du skulle ha en chans att se om det är något som inte stämmer helt och hållet. är det något som han kanske behöver hjälp med för att utvecklas "normalt" (då menar jag efter forskarnas kurvor, inte som efter andras barn). Sådan hjälp kan ibland vara bra att få så tidigt som möjligt och då är det väldigt bra att dom på dagis har kunnat observera att det är någonting, för skulle Alvin behöva ha någon hjälp i framtiden så är det bättre att få det så tidigt som möjligt för att kunna få ett sådant bra liv som möjligt. Förstår du hur jag menar? Det är ju absolut inget fel på din sötnos bara för att man noterar något sådant, utan det är för hans eget bästa och det ger dig en chans att se saker man kanske inte annars märker :) Han kan lika gärna bara vara lite sen i sin motoriska utveckling just när det gäller att styra kroppen på "rätt sätt" när man springer och snart så är han som dom andra barnen :)

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: