Husdjur genom tiderna

Genom åren har jag hunnit haft ett par husdjur (även om man räknar bort dammråttorna och silverfiskarna). Tänkte dela med mig lite av dom nu.

Det började med två fiskar. De var tråkiga och fula. Jag minns inte ens namnen på dom. Jag fick dom i present av en klasskompis när jag gick i trean eller något sånt. Vi gav bort dom tillslut.

Efter fiskarna kom Rasmus. Min albinomus nummer ett. Honom har jag inga kort på och det är jättesynd för han var jättegullig och hur charmig som helst. Han tyckte om att kissa på mina armar. Han dog av ålder.

Casper kom in i mitt liv. När vi valde kattunge sa jag till mamma att Casper var katten jag ville ha, men hon var inte säker förrän han visade sig vara jättekelig. Det speciella med Casper var att han bara hade en stump till svans. Han föddes sån. Stumpen var kanske lika lång som ett pekfinger på en vuxen människa.

Casper

Casper skulle få en vän och där passade Alfons bra. Tyvärr fick han dö en olycklig död ganska snabbt. Han fanns därför inte speciellt länge hos oss. 


Alfons

Baltazar fick ta Alfons plats. Ett riktigt litet busfrö. Jättekelig och underbar. Casper och Baltazar var tvungen att lämnas bort efter några år eftersom min syster blev allergiker. Väldigt tråkigt, men det verkade som de kom till bra hem.


Baltazar

När jag flyttade hemifrån ville jag ha egna katter. Jag hittade en annons med Gizmo och Lordi. Jag blev kär. De var inga kattungar, men speciella ändå. 

Gizmo var favoriten. Han dog tyvärr när vi bodde på behandlingshemmet. Vi tror att det var ett ormbett eller råttgift som var orsaken, men vi vet inte säkert. 


Lordi med Gizmo i bakgrunden.

Med Gizmo borta ville jag att Lordi skulle få en ny vän. Då hittade jag Banditen. Hon var jättecharmig. Hon och Alvin älskade att leka med varandra och hon gjorde aldrig illa honom. Inte en enda gång. Hon älskade att sova brevid honom. Det var nästan som om hon var hans beskyddare. Hon hade dock en liten ovana. Hon kissade på tyg så fort hon kunde. På kläder som låg på golvet, på täcket, på kuddarna. Det gick inte att ha henne kvar. Hon blev avlivad. 


Banditen på mitt huvud

Här började jag känna att det kanske räckte med bara Lordi ändå. Efter behandlingshemmet var han van utekatt och när vi kom hem igen fick han bara vara inne. Han trivdes inte speciellt mycket och rymde så fort han fick chansen. Jag såg honom aldrig igen.

Jag skaffade ännu en ny katt. Jag döpte henne till Lady. Hon var en en-mans-katt och tydde sig bara till Johan. Det gick så långt att hon började avsky mig. Hon vägrade vara i samma rum som mig. När Johan och jag gjorde slut fick Johans mamma ta över Lady.

Jag kände för att skaffa en till Albinomus eftersom jag saknade Rasmus. Jag skaffade därför Jackson. Han var tyvärr redan vuxen när jag köpte honom och fanns bara hos mig i ett halvår.

När Johan och jag blev tillsammans igen skaffade vi oss Sune. Sune är den bästa katten jag har haft. Vi brukade sova ihop nästan varenda natt. Han var den keligaste katten jag någonsin träffat. När jag skulle flytta från Torshälla och isär med Johan fick Johan ta honom. Han fick smak på utelivet och rymde.


Sune

Nu skaffar jag inga fler djur på ett tag.
Valkyria

haha :D har blivit några stycken :D en annan kan dock inte rabbla upp alla som man haft :D på tok för många :D kommer knappt ihåg namnen på alla katter , hundar ,kaniner & marsvin som vi har haft :D

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: