Stackars min älskling (Varning för blodbilder)

Jag ska ju egentligen ha en datorifri dag, men jag fick tillåtelse av Johan att sitta för att skriva det här inlägget när han är borta. Han och Alvin är nämligen på vårdcentralen just nu.

Jag ska berätta från början. Det blir lättast så. Jag hade migrän imorse och låg och sov (med min ögonmask så jag inte ser något) och Johan hade knappt sovit inatt så han låg brevid mig och halvvilade så som jag brukar göra. Alvin börjar gråta och lägger sig i sängen. Han säger att han har ramlat. Det är inte alls ovanligt att han ramlar eftersom han springer runt och snubblar på trösklarna.

Så han låg hos mig en minut och när han hade gråtit klart gick han in i sitt rum igen. Efter ungefär två minuter kommer han tillbaka och då går jag upp. Det första jag får se är blod över hela hans ben. Jag väcker Johan och springer upp till Alvin för att sätta honom i sängen bredvid mig. 

Johan tvättar rent benet med sårtvättlappar (som innehåller sprit) och Alvin sitter helt snällt och låter honom göra det. Det var ett jack/hål rätt in i benet. Jag tycker så synd om min älskling nu. Därför är dom hos farbror doktorn och ser vad dom kan göra. Om det behöver sys eller något sånt.


Såhär såg det ut när Johan hade tvättat lite.


Tvättade lite till.


Helt rent.
malin

men gud stackars liten :( hoppas de går bra hos doktorn <3

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: