Grattis.. eller något..

Idag för 122 år sedan föddes en stor man. Ingen god eller bra man, men en storartad man som hann göra en hel del under hans 56 år i livet. 

Han började som son till en tullinspektör och avslutade som en legend med självmord. Det är ju självklart Adolf Hitler jag pratar om. Jag har inte velat skriva om honom tidigare och jag vet fortfarande inte om jag är redo. Det finns så mycket fakta om honom. Även fiktion. Var börjar man?


Adolf Hitler

Det här är ändå en dag som måste uppmärksammas i min blogg tycker jag. Den handlar ju ändå lite om andra världskriget och förintelsen. Allt som Hitler gjorde möjligt. 

Jag tror på ett sätt att vi måste tacka honom för de saker han uträttade. Eller kanske inte tacka, för det han gjorde var så hemskt. Jag står fortfarande fast vid att det var bättre att det hände då istället för nu. För vem vet hur världen hade sett ut idag utan ett andra världskrig? Det kanske hade hänt nu istället. Och i så fall, hade det kunnat vara värre? Hade det gått att stoppa idag? Jag tänker på all teknik som finns idag. Det skulle ha varit lättare att spåra judar med hjälp av tekniken vi har idag osv. Kanske hade inte en enda överlevt?


Adolf Hitler

Man kan säga vad man vill om honom, men han var fortfarande en stor man. Han fick folk att lyssna, det finns det inga tvivel om. Han uträttade så mycket mer under sina 56 år än vad en vanlig människa gör under 90 år. Vem var han? Var fick han alla ideér ifrån? Och hur kom det sig att han faktiskt blev så stor innan någon satte stopp för det hela?

Jag kommer inte att ta precis allting idag, för det skulle ta en evighet och det skulle bli ett jättelångt inlägg. Och det vet jag att ni inte skulle vilja läsa. Därför blir det bara barndomen i det här inlägget. Resten får komma senare. Då var han ju fortfarande oskyldig.


Adolf Hitler som barn, fortfarande oskyldig till allt det hemska han startade

Han föddes ju som sagt den 20 april 1889 i Österrike. Hans far (tullinspektören) hette Alois Hitler och var känd för både hustru- och barnmisshandel. Hitlers mor hette Klara Pölzl (gifte sedan om sig till Hitler) och var Alois Hitlers tredje äktenskap och också släkting till Alois (Vissa säger syssling och vissa säger systerdotter. Jag kan därför inte säga säkert). 

Alois Hitler

Adolf hade sex syskon varav två var ifrån pappans tidigare äktenskap. Det var inte många som klarade sig fram till vuxen ålder innan de dog. 

Alois Hitler befodrades och Adolf Hitler fick flytta runt. Under uppväxten hann han bo i fyra städer. Ha då i åtanke att Alois Hitler dog när Adolf Hitler bara var 13 år gammal. Hans mamma dog knappt fem år senare av bröstcancer. 


Klara Hitler

Det har blivit känt att Hitler blev utsatt för sexuella övergrepp från sin pappa. Hur ofta eller precis vad som föregick vet man dock inte. Med tanke på att han blev både misshandlad och utsatt för dessa övergrepp är det faktiskt inte konstigt att han blev så hatisk. Det är i alla fall min åsikt.

Det blev kanske ett litet långt inlägg i alla fall, men här tar det slut.
hej

hej ja tycker att din blogg om hitlr va helt fantastiskt. ja önskar ja vore mer som dig.



mvh



eva 9år

britt

hej ja såg din blog när ja sökte på våran älskade man hitler, helt fantastiskt att en ung tjej som du, aldrig smakat på neger kuk, ja tror du behöver få lite kuk i samhället, herregud med dom där bilderna, på dig. så vore ja inte vara säker att inte neger kukarna anfaller..



britt 89år

Anders

Hehe =) du kan inte må bra heller! sök hjälp tjejen!

Tamim

hej, ville bara säga att jag tänker nästan på samma sätt som dig, han var ju som man säger en hatisk man som dödade 30 milj människor? går ej att bevisa och allt är nog skitsnack tycker jag. Han gjorde väldigt bra grejer så som han lyfte tyskland, (dumpade tyskland efteråt men whatever). sista grejen ja ville ha sagt var att usa gav honom och hans militär olja medans WII. :) britt 89 år är nog lite tokig

fff

hitler var bättre än många andra, hur många judar dog under nazismen? omkring 10miljoner, hur många muslimer har dött i deras krig över 300miljoner

bögjävel

håller med fff

Jimmie

Synd att det inte var muslimer som han utrotade, då hade vi sluppit alla jävla kriminella och illegala muslimbögar här i Sverige. Hur lång tid ska det ta innan våra svenska barn vänder ansiktet mot mecka? vad tror ni?

Social anarkist

Det är ju pinsamt att människor i det senmoderna samhället uttrycker sig så som grottmänniskan och SD anhängaren Jimmie gör. Jag kan förstå om det vore 1700-till tidigt 1900 tal där allting byggde på att den vita rasen var mer "överordnad" aLLA ANDRA och där det satt människor som jimmie som ville utplåna alla som inte var "renrasiga". Men att det än idag finns människor som uttrycker hat mot etniska och religiösa grupper visar endast på okunnighet i samhället. Anders breivik var en "kristen" norrman som MASSAKERADE flera oskyldiga ungdomar,bör vi då helt plötsligt utrota alla norrmän för det. Brott begås av individer som har gett upp hoppet om ett normalt liv, brott begås inte av religioner. Religioner förespråkar fred och inte hat. Du har nu blivit lite mer upplyst,

Anonym

hittler han mår bra han :)

Gleek

FUCK U GUYS!! vadå det var fler tyskar än judar som dog, tyskarna startade fkng allting!!

jaa hitler hade en hemsk barndom men det e ingen ursäkt för att mörda miljoner oskyldiga, han kunde bevisat att han var bättre än så. jävla rasister/nazister, lämna folk ifred! vi ska egentligen inte prata om oss själva som ngt speciellt folkslag, för vi e alla människor?

"social anarkist" har helt rätt, o jag skäms för Sverige som inte tog emot några judar i tid, skäms för alla länder som inte räddade livet på människor som inte gjort någon illa, som bara har en annan tro. fatta hur patetiskt det är?! om det fanns ngn Gud skulle han definitivt sända en till syndaflodvåg...tack för mig

Är du här ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: